Лидл – 8 години в България
Добави към моето меню
ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ С ДВОЕН РЪСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ СИ ДОСТАВЧИЦИ ЗА 8 ГОДИНИ
От стъпването си на пазара у нас Лидл България е удвоила броя на българските доставчици, с които работи, като към момента си партнира с общо 172 местни производители от цялата страна. Това стана ясно на специално събитие по повод осемгодишнината на компанията, което се проведе в рамките на инициативата на Министерство на земеделието, храните и горите „Аз подкрепям българския производител, подкрепи го и ти“. Специален гост бе министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов.
„Искам да поздравя целия екип на Лидл България за успехите, които имат за тези 8 години и за тяхното развитие в работата с българските производители, както и за възможността българските продукти да намират все по-трайно място на централно и западно-европейските пазари. От началото на следващата година ще стартира държавна помощ за покриване на 50% от разходите за сертифициране по GlobalG.A.P на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде още по-голям достъп до големия ритейл“, заяви министър Румен Порожанов.
„Да подкрепяме родното производство за нас е основен приоритет. От 2012 г. насам броят на производителите, които изнасят продукцията си заедно с нас, е нараснал близо 5 пъти. До края на 2018 г. 37 местни доставчици ще реализират успешно продукти в 23 държави. А това е доказателство, че при нас всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Лидл България стартира своята дейност през 2010 г., като до днес компанията се разраства със силна динамика. Днес търговската верига има 91 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра (в с. Равно поле, София, и в с. Кабиле, Ямбол) и близо 2 700 служители. От стъпването си на българския пазар досега компанията активно работи в подкрепа на родното производство и подпомага българските производители, като споделя с тях знания и опит и допринася за тяхното бизнес развитие.
Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ – първата продуктова линия с повече от 80 висококачествени продукти само от български производители. Тя е естествено продължение на дългосрочна политика на компанията за интензивно сътрудничество с българските доставчици, както и доказателство за конкретните ѝ действия в подкрепа на българското производство. Само за една година „Родна стряха“ бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% – при колбасите и 58% – при сладкарските изделия.
Доказателство за все по-нарастващия интерес към родното е фактът, че към момента най-продаваните артикули в Lidl в почти всички сектори са от български доставчици. През 2017 г. 51% от стоковите разплащания на веригата към доставчици са в лева към български производители. Българската продукция заема 100% дял при хляба; близо 96% при прясното месо, включително прясна риба, и малко над 50% при млечните продукти, включително сирена. В последните години се наблюдава и значителен ръст при БИО продуктите от българските производители, които само за последната година са се увеличили със 100% в постоянния асортимент на веригата.
За осем години присъствие у нас компанията е удвоила и броя на местните доставчици на плодове и зеленчуци, които активно подпомага в процеса им на сертифициране по GlobalG.A.P, за да могат да отговорят на високите стандарти за качество, валидни за всички продукти на Lidl.
Производството на собствени марки за компанията, дава значителни възможности на производителите за увеличаване на обема на пласмента. Данните показват, че само за няколко месеца те успяват да реализират продажби, които в България постигат за години. Фактът, че български производители правят известните със строгия качествен контрол продукти собствени марки на Lidl и с цел експорт, доказва, че родните производители успяват не само да отговорят на високите критерии, но и да бъдат изключително конкурентоспособни и то на големи пазари. Към момента 20 български продукта, собствена марка на Lidl, са включени в постоянния асортимент на 8 европейски държави. А други 34 продукта, отново родно производство, се предлагат на акционен принцип в 24 страни