Последни Рецепти
Последни Статии

най-досадните офисни привички

Добавено в Други

Добави към моето меню

най-досадните офисни привички

Голяма част от хората прекарват на работното си място повече часове, отколкото в дома си. Когато сме за дълго време сред своите колеги, трябва да ги приемаме с техните плюсове и минуси, както правим и с близките си. Но все пак с тях ни свързват не емоциите, а нуждата от съвместна работа, затова и по-рядко сме склонни да им прощаваме понякога наистина неприятните навици. Но идеални хора няма. Какво може да дразни най-много колегите? Списание “Форбс” публикува класация на най-досадните офисни привички, които могат да докарат околните до лудост. Ето какво посочват участниците в проучването:

* Да оставя бъркотия в офисната кухня (което е типично за офисите на Запад);
* Да пуска музика на компютъра си толкова силно, че да чуват и другите;
* Да оставя мокра тоалетната чиния;
* Да реди пасианси на компютъра по време на събрание;
* Да се храни на работното си място, като ароматът се носи из целия офис; за непушачите особено неприятен, разбира се, е цигареният дим;
* Да не оставя мобилния си телефон на вибрация и беззвучен режим и да пречи със звъненето на останалите; да говори прекалено силно по телефона;
* Да взема неща от бюрата на своите колеги без разрешение или да не ги връща;
* Да води разговор на висок глас с колегата в другия край на стаята;
* Да си взема от храната, която носят негови колеги, но сам той никога да не носи храна;
* Да се гримира или сресва на работното си място или постоянно да пипа косата си.

По сила на отрицателните емоции, които предизвикват, номер 1 са телефонните разговори, водени на висок глас. Американската изследователска организация Ranstad и Обществото за изучаване на проблемите на управление на човешките ресурси твърдят, че дразнещият звук от телефона на колегите и плямпането като през високоговорител се смятат за най-неприятното нещо в офиса от около 30% от хората.
Интересен факт е, че в друго изследване, проведено от британската консултантска агенция Office Angels, става ясно, че 33% от хората напускат работа именно заради непоносимите навици на своите колеги. Като най-дразнещо британците посочват зяпането в монитора на колегата и прекалено комуникативните съофисници, които не оставят другите да работят на спокойствие, разказвайки на висок глас семейните си истории.
Подобни екстроверти могат лесно да се разпознаят – те винаги “обличат” мислите си с глас, като не се усещат, че така натоварват околните.
Американският сайт CareerBuilder.com пък публикува резултатите от изследване, което показва кои са най-честите “правонарушения” на офисния ред. Оказва се, че това е сънят – 45% от участвалите в допитването твърдят, че поне веднъж са си позволявали да подремнат в работата.
На второ място идват целувките и романтичните отношения между служителите, което се е случвало на 39% от запитаните.
Доста високо се класират и други два гряха, които са типични не само за американците, но и за европейците – разпространяването на клюки, както и кражбата на различни дреболии от колегите – 22%. С малко изостава употребата на алкохол на работното място – 21%. 18% от запитаните пък признават, че поне веднъж са “шпионирали” работата на колегите си. С каква цел, изследването не казва, но самото действие е достатъчно, за да вбеси обекта на внимание.
Организаторите на проучването установяват, че в зависимост от пола на запитаните се променят и отговорите. Освен това се отбелязва, че мъжете отговарят по-откровено от дамите. За нарушение на най-популярното офисно табу си признават 49% от мъжете и само 35% от жените. Те заявяват, че често подремват на бюрото. В същото време 44% от мъжете признават за романтични отношения на работното място, като едва 34% от жените споделят официално забежките си. Може би останалите 10% са имали предвид колега от същия пол? А може би силната част от офисната фауна просто си е въобразила някои неща. Изводът от всички проучвания говори следното – ако искате наистина да вбесите колегите си, следвайте трите важни правила – говорете високо по телефона, ядосвайте се на глас на “бързината” на своя компютър и често надничайте в монитора на колегите си.
Радослава Григорова

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории