Потребителят има думата
Добави към моето меню
Подаваме онлайн сигнали за негодни храни
Задавали сте си въпроса как може да сигнализирате, ако купите некачествен продукт или с минал срок на годност или не сте доволни от обслужването и сервираната храна в ресторанта. Освен да направите снимка и да споделите в социалните медии или да се оплачете там където сте купили некачествен продукт или да опитаме да се свържем с производителя, вече може да подаден и онлайн сигнал, когато храната не е качествена. Заедно с новите етикети, които влизат в сила от 13.12.2014 г. това ни прави малко по-сигурни в правата ни потребители.
Сигнали за нередности в хранителни продукти вече ще могат да се подават и онлайн. Това ще става през интернет сайта на Българската агенция по безопасност на храните. Адресът е този http://www.babh.government.bg/bg/signal.html. Онлайн системата стартира в понеделник, 3 ноември 2014 г.
Кампанията е под наслов „Потребителят има думата!“
Гражданите могат да подават сигнали по всяко време на денонощието за предлагане на стоки с изтекъл срок на годност, храни без етикети или неотговарящи на стандартите ресторанти и обекти за обществено хранене. Системата автоматично генерира входящ номер, с който може да се проверява развитието по сигнала, обясниха от БАБХ. Предвидени са възможности за всякаква комуникация на потребителя със служителите в Агенцията.
На сайта е създадена възможност да се направи потребителска класация, в която потребителите ще могат да посочват добри и лоши примери за обекти и фирми.
Добрите и лошите търговци и производители на храни ще имат рейтинг на сайта на БАБХ., Българската агенция по безопасност на храните www.bfsa.bg. Освен да види какви са оценките на потребителите за дадена компания, всеки посетител на сайта може да остави и своите впечатления.
При формирането на рейтинга на храните и на техните производители и търговци ще се взима предвид и информацията, с която разполагат инспекторите на Агенцията. Така, ако някой похвали дадена фирма и й даде максимален рейтинг, той няма да се публикува на момента в сайта, а ще се провери дали тази компания няма провинения пред БАБХ. Ако се окаже, че има множество нарушения, фирмата няма да получава висок рейтинг, въпреки номинацията на потребител. Същото ще става и при отрицателен сигнал. Ако някой даде минусов рейтинг и отрицателен коментар за компания, той ще се проверява от инспектори на Агенцията. Ако резултатът от проверката потвърди мнението на потребителя, фирмата ще влиза в “черния списък”, ако не, коментарът няма да бъде публикуван, разказа шефът на Агенцията по храните проф. Пламен Моллов на пресконференция на 30.10.2014 г.