бонбони за отслабване “Слимбо”
Добави към моето меню
Българска фирма за бонбони с награда в категорията “Световна иновация”
През 2006 г., на най-голямото световно изложение на храни и напитки СИАЛ в Париж, българските бонбони за отслабване “Слимбо” получиха сертификат в класацията за Световна иновация заедно с други двеста хранителни продукти от цял свят. Това безспорно е признание за фирмата за бонбони “Алпи” от Асеновград, която е намерила успешно своята пазарна ниша. Бонбоните “Слимбо”, освен че доставят наслада, са в състояние да подтиснат глада, тъй като съдържат инолин. Има много продукти с инолин по света, казва собственикът на фирмата 46-годишният инж. Веницислав Пейчев. Например млечни или газирани напитки, тестени изделия, но досега никой на световния пазар не се е сетил да произведе и предложи бонбони с инолин.
“Тези бонбони по вкусови качества не остъпват на нормалните бонбони, които в състава си имат и захар, и глюкоза, обяснява Пейчев. – Основният състав на “Слимбо” са захарозаместители, екстракти от зелен чай, както и от билки. Но тъй като съдържат в състава си инолин, олигофруктоза и пектин, които се отнасят към групата на разтворимите хранителни влакна, познати при нас като фибри, те по естествен път притъпяват чувството на глад в организма. Те създават един филм в стомаха и не позволяват на киселините да разтворят храната. Така тя по-дълго време се запазва в стомаха и в тънките черва и човек изпитва чувство на ситост. Благодарение на инолина организмът усвоява 30 процента повече калций, за който е известно, че е отлично средство за преодоляване на проблемите с остеопорозата. Притъпяването на чувството на глад, позволяващо да се прескочат закуски или обеди, способства за намаляване на телесната маса. Инолинът е много ценен продукт, който се извлича от грудките на цикорията, където се намира в най-голямо количество, а цикорията е растение, което не търпи в себе си нито токсични вещества, нито тежки метали. И консумирането на продукти, извлечени от цикория, е много полезно за организма.”
Както бонбоните “Слимбо”, така и останалите видове бонбони на фирма “Алпи” са създадени в сътрудничество с катедра “Захар и захарни изделия” на Университета по хранителни технологии в град Пловдив, казва инж. Венцислав Пейчев. “Използвали сме най-новите постижения на българската и световната наука и в последните си продукти сме вложили материали от най-ново поколение”, добавя той. Продуктите на фирма “Алпи” вече могат да се купят освен в България, и в редица европейски страни, също в САЩ и Канада. “Алпи” притежава както сертификата за качество ИСО 9001, така и най-новия европейски стандарт ИСО 22000, който гарантира качеството и безопасността на храните.
Създадената преди 10 години фирма попада на изложението в Париж по покана на Агенцията за малки и средни предприятия. Участието й на националния щанд на България привлича вниманието и на публиката, и на специалистите. Иначе в България малките и средните фирми като “Алпи” продължават да се сблъскват с проблемите. С усмивка Венцислав Пейчев казва, че 10 години правене на бизнес в България по време на прехода към пазарно стопанство се равнява на 100 години бизнес в Англия. “Българският бизнес премина през много изпитания за последните 16 години и тези, които оцеляха и продължават да работят, ще усетят и добри времена”, убеден е той. Това, което все още пречи на бизнеса, според Венцислав Пейчев, е “нечуваемостта” на българските политици, поради което диалогът между управляващите и бизнеса все някак си се къса. Според Пейчев, една част от българския бизнес не познава добре всички изисквания, които са приети по време на преговорите за членство в ЕС и които трябва да изпълнява. За да успее една фирма на европейския пазар, тя задължително трябва да е и ефективна, допълва той.
“Защото, казва инж. Пейчев – в това отношение европейските фирми ни превъзхождат много. Можем да измислим и предложим нещо на света, но оттук нататък остава да го произвеждаме по-ефективно и на добра цена, за да можем да намерим много добра реализация за него. ”
Милка Димитрова
bnr.bg