Последни Рецепти
Последни Статии

Продукти богати на калций

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Човек се нуждае от този микроелемент в денонощие средно около от 800 до 1200 мг. Дневните необходими дози калций при възрастните са около 10 г, за бременни – 15 г, кърмещи жени – 20 г.
Как този микроелемент попада в човешкия организъм? Важано е да се знае, че организмът усвоява само половината от постъпващия с храната калций.

продукти богати на калций

Източници на калций са продуктите, които го съдържат са:
– Мляко – всички знаят, че млякото съдържа калций. В една чаша (150 мл) се съдържат около 300 мг калций. Може да бъде с различни добавки като какао, шоколад, плодове, мед – това само повишава броя на калориите. Избирайте пълномаслено мляко с проверен произход, като краен вариант е сухото мляко
– Твърди сирена – особено пармезан – 30 г съдържа 250 мг калций
– Извара – 100 г съдържа 300 мг калций
– Различни кисели млека, кефир, йогурт
А това са продукти, които съдържат калций и са нискокалорични
– Листни зеленчуци – зеле, коприва, чесън, целина, броколи, магданоз
– Яйца, месо и риба
– Маково семе, сусам, бадеми, орехи, боб, соя, немско грозде, касис, френско грозде, ягоди, череши, сушени плодове, тофу – това са не само вкусни лакомства, но и продукти, които съдържат калций.
Интересно е, че киселец заради съдържанието на оксалова киселина спомага за намаляване на калций в организма.

Недостатъкът на калций може да се коригира в организма, ако се променят някои кулинарни навици.
– Пийте мляко
– Яжте кисело мляко, колкото се може по-често.
– Ако ви се пие нещо направете си айрян
– Таратор, незаменим в горещото време
– Правете си различни млечни коктейли с добавка на плодове – красиво е, вкусно и полезно
– Включвайте в менюто си зеленчуци с цвят зелен, освен, че съдържат калций, те спомагат за усвояването му от другите хранителни продукти. Освен това зеленчуците са полезни – съдържат малко калории, подобряват състоянието на организма като цяло, нормализират работата на стомашно-чревния тракт
– Когато избирате продукти в магазина обръщайте внимание на съдържанието на калций в тях – сокове, зърнени култури …

Но само употребата на храни, които съдържат калций не е достатъчна. Трябва да се повлияе и на усвояването на калций от организма.
Като начало се откажете от някои навици – цигари и алкохол. Прекалената употреба на кафе също може да повлияе на това.
Липсата на витамин Д също не дава възможност на организма да усвоява калций. Трябва да се следи постъпване на достатъчно витамин Д и за състоянието на бъбреците, доколкото в бъбреците витамин Д се преобразува в съединение, което отговаря за транспорта на калций в тънките черва.
Разнообразна храна богата на каротин (витамин А) за да се помогне на слизестата повърхност на червата. За усвояване на калция спомагат лимонената киселина и лактозата.

Свързани статии
Обичате ли кисело мляко
Домашна извара
Домашно сирене

Организмът усвоява само половината от постъпващия с храната калций. Недостигът на калций, хипокалцемията, е причина за ред болестни състояния

Остеопорозата – “тихият крадец”

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории