Храни при активно движение : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Храни при активно движение

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Кои са храните, които хората, които се занимават с активни движение, тичат, карат колело в планината и тръгват по дълги маршрути да включват в менюто си така че да имат достатъчно енергия за физическото натоварване и организмът им да е в добра кондиция.
Това е списък на 5 продукта предложен от foodnetwork.com за бегачи. Използваме го като опора и ние допълваме още няколко продукта, които са от нашия опит от преходи като Ком Емине с колело и изкачване на много върхове в планините.
planina-hrana
Храни при активно движение

Овесена каша, мюсли – богати са на фибри, които предотвратява резки промени на кръвната захар. Зареждат бързо с енергия, която равномерно се изразходва във времето, което е голямо предимство при дълги разстояния. Овесените ядки се усвояват лесно и не тежат на корема, което не може да се каже за хляба. Затова ви съветваме, ако тръгвате за планината никакъв хляб и тесто, а купичка мюсли.
Кисело мляко – много е казано за предимствата на киселото мляко. Богато е на протеини, което е важно за попълване на енергийните запаси и помага за възстановяване на мускулите. Полезно е и за поддържане на здрави кости. Препоръчваме натурално кисело мляко в която е добавено 2 с.л. домашно сладко или мед или 2 с.л. сушени плодове.
Банани – не преди, а след тренировка. Изяжте един банан за баланс като източник на въглехидрати (100 г банан – 90 ккал, въглехидрати 22.84 г), богати са на витамини от група В, както и на калий и магнезий, които са полезни за мускулите.
Сьомга – рибата е богата на омега 3 мазнини, на полезни за сърцето полиненаситени мазнини. Рибата и морските дарове са полезни при болки в мускулите и в ставите.
Шоколадово мляко – да прясно мляко в което сте добавили качествен черен шоколад, или чаша горещо какао – източник на въглехидрати и протеини, витамини, минерали – все неща, които са необходими на тялото след физическо натоварване.
Халва – включваме този продукт, познат у нас, който в много диети е табу, защото е полезен и зарежда с енергия. Препоръчваме сутрин на закуска преди натоварването да изядете около 50 г халва. Подмладява и съживява организма, укрепва нервната система и подобрява кръвообращението. Халвата е богата на протеини, натрий, калий, калций, мед, магнезий, желязо, цинк, фосфор и мастни киселини.
Семената от слънчоглед, фъстъци и сусам, от които се правят различните видове халва, съдържат витамини А, Е и витамини от група В.

granola

Домашно приготвени мюсли блокчета или сусамки с мед – за зареждане на енергия в движение вместо шоколадови вафли и сникърси.

През лятото, при възможност хапнете диня. Според последни изследвания динята помага при мускулна умора

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории