Не на зимното напълняване : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Не на зимното напълняване

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Зимата предразполага към напълняване.
Всички знаем защо:
ограниченото движение, заради студеното време;
ограничената консумация на плодове и зеленчуци, заради липсата им в сезона и вековната традиция, която е концентрирала повечето поводи за «трапези» със свински пържоли за периода от края на Коледните пости, та чак до Великденското «почистване».

Спомняте ли си обаче последната пролет, когато може би с ужас сте установила, че формите ви, след свялане на широките пуловери, не са това, което бихте искала да бъдат. Как да избегнете подобно разочарование отново?

Как да съхраним фигурата си стройна през дългите зимни месеци?

Заложете на супите!
Тези, които хапват само по една супичка за обяд, без да се изкушават да добавят каквото и да било повече през деня, приемат значително по-малко калории. Смята се, че водата, доставена на организма чрез храната, за разлика от тази, която просто пием, съхранява усещането за ситост значително по-дълго време. Отдавайте предпочитание на нискокалоричните супи – предимно зеленчукови супи, крем супа, зеленчукови бульони.

15 минутна разходка!
Ходете пеша, по-добре разходка в парка отколкото в задръстването
Липсата на достатъчно светлина през зимата понижава нивото на серотонина, а това предизвиква чувство на умора и повишаване на апетита. Тя ще спомогне за получаване на дневната доза светлина, а това ще повиши нивото на серотонина. Освен това разходката тренира мускулите на краката, като същевременно ще изгорите 70 калории.

Съставете си списък на продуктите, които най-много ви се приисква да похапвате през зимата.
След това се постарайте да ги вкарате като част от хранителния си режим, вместо да ги консумирате допълнително, след като сте приели вече основната си храна. Диетолозите са установили, че зимно време мъжете отдават предпочитание на картофите, макаронените изделия и супите, а
жените – на бонбоните и шоколадите.

Консумирайте червено месо, пилешко месо, риба, яйца, сирене и орехи.
Не е изненадващо, че хората на диета често изпадат в депресия. Въглехидратите помагат за производството на серотонин, който пък от своя страна предизвиква чувство на щастие.
Заменете “захарните” въглехидрати като сладкиши и бял хляб с черен и пълнозърнест хляб.

Пийте билков чай!
Старайте се да избягвате от съблазънта да се сгреете с чаша кафе с мляко, капучино или горещ шоколад.
Една голяма чаша кафе с мляко съдържа 265 калории,
капучиното – 153,
а горещия шоколад – 448!
Чистото кафе също не е добър избор – излишеството от кофеин принуждава организма да натрупва мазнини. По-добре се сгрявайте с чаша билков, плодов или зелен чай – в тях няма нито калории, нито кофеин.

Носите дрехи по тялото,
те са точен индикатор дали се появяват излишни килограми.
Зимното време ни кара да обличаме широки, топли дрехи, а това няма да помогне да забележите, че започвате да нараствате.

Не пренебрегвайте секса
Дните са дълги, годините сакратки. Радвайте се на човека до вас и имайте споделене мигове на топлина
Страстните занимания освобождават хормона на щастието – ендорфин, а колкото сме по-щастливи, толкова по-малко причини имаме да търсим утеха в храната. Освен това, при един добър секс се изгарят 140 калории – не е кой знае колко, но поне с удоволствие!

Спете повече
Възползвайте се от допълнителните часове тъмнина, за да си поспивате. Учените твърдят, че хроничното недоспиване води до натрупване на излишно тегло. Недостигът на сън увеличава нивото на хормоните, влияещи на апетита.

Пийте вода
Не намалявайте приема на течности, само защото е студено. През зимата трябва да се пие по 1-1.5 литра вода на ден – толкова, колкото и през лятото. Самоо формата може да е друга – билков чай и зеленчуков бульон (домашно приготвен)

Това не е правило, това е начин на живот
Движете се!
.Дори и през зимата има достатъчно възможности да бъдете активна: на ски, кънки, в басейн, на танци, във фитнес-зала – изборът от физически занимания е достатъчно голям, за да не търсите оправдание в липсата му. Оправаданията оставте за тези, които не се уважават.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории