Последни Рецепти
Последни Статии

Детокс диета в късна пролет

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Пролетта е подходящо време за почистване. Не само на дома, но и на нашето тяло, мисли и отношения.
Още от Древността индийската аюрведична медицина, китайската медицина, 40-дневното християнски пост, юдаизма, будизма, мюсюлманският пост Рамадан проповядват различни режими на физическо и духовно въздържание.

Целта е да се подобри работата на организма и да събуди естествената му способност да се самовъзстановява. По време на пост се ограничава консумацията на определени храни и вещества, чийто системен прием има неблагоприятно влияние върху организма – месо, яйца, риба, млечни продукти, наситени мазнини, алкохол, цигари, кафе, газирани напитки. Спазването на пости или ограничаването на приема на някои храни води до по-хармонично функциониране на тялото.

Човешкият организъм се освобождава от вредните вещества, попаднали в тялото, чрез черния дроб, бъбреците, червата, белите дробове, лимфните възли и кожата. Понякога тялото ни не може да се справи и се появяват симптоми като хронична умора, кожни раздразнения, алергии, подуване на стомаха и торбички под очите. Те са признак, че организмът ни има нужда от допълнителна помощ.

Детокс-диета през пролетта представлява пречистване на кръвта от вредните вещества, натрупани в организма, като пестициди и отпадъчни продукти на метаболизма.

Правила на детокс диета

yoga pix 1

Храни за детоксикация в ранна пролет

За да пречистим тялото си трябва да ограничим приема на алкохол, кафе, цигари, рафинирана захар и наситени мазнини. След което да елиминираме вече натрупаните токсини чрез подходящ хранителен режим, който да ни осигури достатъчно количество вода и полезни вещества. Затова детоксикацията е полезна, когато в менюто включваме сезонни плодове и зеленчуци. Предимството им е в това, че зреят под слънчевите лъчи и запазват съдържащите се в тях витамини и не подлежат на допълнително третиране с цел дълго транспортиране.
Не трябва да забравяме да пием достатъчно вода и билков чай.

Продукти за разтоварваща диета през късна пролет

– Зелена салата
Още от март в менюто ни има много лапад, коприва, спанак и първите зелени салати. През април и май зелената салата може да бъде такава, която е отраснала в градината под слънчевите лъчи. Затова приготвяйте всеки ден зелена салата от маруля, бейби спанак, рукола, различни видове зеленолистни. Може да добавяте още продукти към нея за да я разнообразите – краставица, тиквичка (зелената тиквичка нарязана на лентички е вкусна и хрупкава), домати чери, зелен чесън и лук, репички, маслини. Овкусявайте с лимон, зехтин, ябълков оцет. Вкусно и красиво се получава, с малко калории и много витамини.
Зелената салата е източник на витамин К, С, А и В6, лутеин, ликопен, бета каротин, калций, калий, желязо и фолиева киселина.

zeleno na prozoreca haga
На прозореца, ако нямате градина, може да отглеждате зелени подправки и да запазите зелената салата свежа, ако я купите с корен и сложите във вода.

– Репички
Тези малки червени топчици имат и редица здравословни ползи. Стимулират дейността на черния дроб и бъбреците, усилват секрецията на храносмилателните жлези и подобряват функцията на храносмилателната система. Подобно на ягодите и черешите, репичките също съдържат антоцианин и витамин С, което ги превръща в добра алтернатива в борбата с пролетната умора.

repichki radish pix

– Ягоди
Когато избирате ягоди нека са такива, които са отгледани под слънце и с колкото може по-малко пестициди. Те са сочни и ароматни, съдържат важни за тялото витамини като В9 и В5.
100 г ягоди ни помагат да си набавим препоръчителната дневна доза витамин С и ни зареждат с ценни минерали като калий, желязо и магнезий. С високото си съдържание на фолиева киселина и флавоноиди те са незаменим помощник в пролетното „почистване“ на организма.
yagodi pix

– Череши
Ако има череши и цената им не е космическа може да си направите и разтоварващ ден само на череши. Те са изключително полезни в процеса на детоксикация, защото подобряват обменните процеси в организма, стимулират дейността на черния дроб и бъбреците и спомагат за изхвърлянето от организма на лошия хоилестерол.
В тях се съдържа веществото антоцианин – червен пигмент с мощни антиоксидантни свойства.
chereshi cherries pix

Правила за разтоварваща диета

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized