Последни Рецепти
Последни Статии

Хранете се, когато сте гладни

Добавено в Любопитно

Добави към моето меню

Изкушение дебне от всякъде. Реклами на храни ни прекъсват от всяко устройство и от веки екран, в магазина когато пазаруваме ни казват направо „Вземи ме“, „Купи ме“, „Изяж ме“… когато правим поръчка в заведение за бързо хранене – опцията да вземеш голяма порция или още нещо на специална цена е голяма. Знаете ли колко е разликата в калориите в малка и голяма напитка с кафе, сметана, шоколад и захар в Старбъкс?

Жена Ви е пълна? Вината е Ваша!
Overweight woman trying to fasten very tight jeans

Да, рекламите трябва да продават. Но се получава още нещо, което не е добре нито за личните ни финанси, нито за здравето ни, нито за формата ни. Рекламите карат хората да ядат, когато не са гладни, а това уврежда здравето им, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ.

Храненето без да си гладен е вредно за здравето
Учени от Корнелския университет в щата Ню Йорк установили, че когато хората ядат, без да са гладни, нивата на кръвната им захар се покачват повече в сравнение със случаите, при които изчакват да огладнеят, за да похапнат. Наличието на храна и рекламите на хранителни продукти обаче увеличават вероятността хората да ядат, без да са гладни.
„Припомнете си последното засега ядене. Бяхте ли действително гладни?“, каза експертът по маркетинг Дейвид Гал от университета на Илинойс.
Изследването обхванало 45 студенти, от които първоначално било поискано да преценят колко са гладни, преди да погълнат храна с голямо съдържание на въглехидрати. Нивото на кръвната захар на всеки участник било измерено преди храненето и на редовни интервали след него.
Студентите, които били гладни, имали по-ниски нива на кръвната захар, след като са похапнали, в сравнение с участниците, които не били гладни.
„Получените резултати навеждат на мисълта, че за хората ще е по-здравословно да ядат, когато са умерено гладни, вместо в случаите, когато не са гладни“, отбеляза Гал.
Резултатите от изследването са публикувани в Journal of the Association for Consumer Research.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории