Последни Рецепти
Последни Статии

Леща

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Леща
вкусна храна с много история

Лещата е сред първите култивирани от човека храни. Археолози са открили останки от земеделкси култури от рода на лещата на повече от 8000 години. Лещата се споменава още в “Битие” на Стария завет. Израза “за една паница леща” се свързва с Юда и неговото предателство.

leshta
100 гр. леща – 347 kcal

Лещата е пренесена от Мала Азия в Европа и Африка, а по-късно и в Америка и днес е много популярна “канадската леща”.
В много страни като Индия, Русия, Турция тя е жизненоважна храна.
Напоследък обаче сякаш лещата губи своята популярност.
А лещата е богата на полезни вещества.
Има много витамини В1, В2, В3, В5, В6 и В9 и минерали – желязо, магнезий, фосфор и цинк, селен, калций, калий, мед, манган.
Гликемичният индекс на лещата е 29 (нисък), което означава, че има слабо до умерено влияние върху инсулина и е прави подходяща храна за диабетици.
Лещата е богат източник на фибри, около 30%, докато приетият за норма процент на фибри в порция храна е 2% от теглото на ястието.

Как да избираме и съхраняваме леща?
Избирайте лъскава леща, която няма черни петна. Огледайте плика (стига да е прозрачен) за произход и срок на годност, ако забележите червейчета, черни дребни боклуци или буболечки, не купувайте, а изберете друга опаковка.
Съхранявайте лещата на сухо, хладно и тъмно място, далече от влага, за да не покълне.

Повода за този пост е, че моите деца много обичат супа от леща и гъста яхния от леща, но за съжаление моят опит с рецептите с леща се свежда до това и крем супа от червена леща. Затова реших да потърся няколко нови и различни рецепти с леща и да ви ги предложа.
Ще се радвам, ако тези рецепти са ви допаднали и ако споделите дали са ви харесали. А защо не и да изпратите някоя от вашите любими рецепти с леща.

Любими рецепти с леща:
Лещата на баба Иванка
Леща по манастирски

Може да опитате рецепти с леща:
Кюфтенца от леща по индийски
Пюре от леща и целина
Италианска салата с леща и паста

Леща кълнове
С високо съдържание на витамин С са подходящи за профилактика срещу грип и ОВИ остри вирусни инфекции. Кълновете от леща повишават нивото на хемоглобина в кръвта, от тук и нашата работоспособност.
Голямото съдържание на калий ги прави полезни за страдащите от атеросклероза и нарушен сърдечен ритъм.
Покълналата леща нормализира обмяната на веществата и подобрява храносмилането.
Кълновете от леща можем да приготвим сами или да ги купим от магазина.
Кулинарна идея с кълнове от леща:
Добавяйте ги в своите салати или сандвичи.
На вкус напомнят пресен зелен грах.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized