Последни Рецепти
Последни Статии

Да преборим пролетната авитаминоза

Добавено в Здраве, Здравословно хранене

Добави към моето меню

Да преборим пролетната авитаминоза
Зимата вече си тръгва, усеща се с всеки ден – стъмнява се все по-късно, чуват се птички, кокичета, минзухари и синчец ни накараха да се усмихнем. И ако не сте се разболели от настинка или грип през зимата не трябва да се давате и на някой пролетен вирус. Затова имунитета не бива да намалява, да вземете мерки срещу авитаминозата и да не се давате на пролетната умора или и на трите заедно.

Симптомите на авитаминозата са
– Ставате по-раздразнителни
– Трудно се събуждате сутрин и се чувствате недоспали
– Кожата става суха, косата ви пада, ноктите се цепят …

Какво можем да направим за да повишим жизнените сили
– Включете в менюто повече пресни плодове и зеленчуци
– Направете пролетен усилващ режим, като включите в храненето
* Кълнове – пшенични, люцерна, соя…Кълновете подобряват обмяната на веществата, засилват имунитета, това е свежа храна, която може сами да приготвите. На ден са ви необходими около 2 с.л. кълнове като може да ги добавите към салата или купичка кисело мляко или мюсли
* Мед – усилва имунната система
* Ядки – орехи, бадеми, лешници, кашу, но ги консумирайте сурови
* Вземете мултавитамини
– Повече време на вън – в обедната почивка се разходете навън, когато грее слънце, а в почивните дни се разходете в парка или в планината
– Започвайте деня с упражнения – изберете си упражнения, които ви допадат най-много като стил и натоварване и не намирайте оправдание за да не ги правите
– Косата и кожата на лицето се нуждаят от пролетно подхранване – направете подхранваща маска както на косата, така и на лицето
– За да не хванем някоя настинка носът трябва да е чист затова профилактично може да капвате няколко капки физиологичен разтвор в носа за да се прочисти преди излизане
– Помислете за няколко дена отпуск, един уикенд почивка в планината – може и да е последното каране на ски или да ги планирате за работа в градината. А ако останете у дома може да съчетаете пролетното почистване с повече време за децата.
– В началото на март вече са се появили първите зелени стръкове коприва и лопуш. Така, че направете разходка за тази зелена сила и сгответе нещо вкусно с нея

lopush
Хванахме се за зелено!, 26.02.2013

Човешкият организъм е чувствителен към смяната на сезоните – към есен-зима – тогава говорим за есенна депресия и за липса на слънчева светлина и към смяната зима-пролет – тогава ни хваща пролетната умора, това е свързано с пролетната авитаминоза. Затова не се оправдавайте с липса на време, всичко е въпрос на организация и желание да бъдем здрави и усмихнати.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории