Последни Рецепти
Последни Статии

Даровете на лятото

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Лятото е изобилие от плодове и зеленчуци. Присъстват всеки ден в менюто ни. Най-вече в свежо състояние.
Но ето какво показват резултатите проведено в 19 страни от Европа и цитирано от агенция “Франс прес”. Средната норма за консумация на плодове и зеленчуци е 400 г на ден, според Европейския информационен съвет по храните.
Българите ядат средно по 280 грама плодове и зеленчуци на ден. Според проучването България е на 13-та позиция.
На първо място са Полша – 577 г и Италия – 452 г плодове и зеленчуци на ден. Германия и Австрия също покриват дневните норми на консумация на плодове и зеленчуци. Последни в проучването са шведите (237 г), чехите (253 г) и исландците (186 г).
Вие колко плодове и зеленчуци включвате във вашето меню всеки ден?

кайсии

Експертите по хранене смятат, че летните плодове са най-полезни. Това са 5-те най-полезни плодове, които могат да се намерят у нас:
Боровинки – много добри източници на каротин, витамини В1, В2 и С, калий, натрий, калций, магнезий, фосфор и желязо. Bогат извор на антиоксиданти, това са плодовете с най-висока способност да разграждат свободни радикали, намаляват риска от получаване на сърдечни, ракови и други заболявания..

Диня – В 100 гр диня има само 26 калории, което я прави много подходяща за диети. Съдържа и витамините А, В1, В3, С, калций, желязо, магнезий и мед.

Кайсии – Спомагат за това кожата и тена да бъдат по-добри, много вкусни, спомагат за здравето на сърцето и очите ни, подобряват имунитета. Съдържат витамин А, витамини от група В, РР, калий, калций, магнезий и желязо. За съжаление ги има за много кратко, за по-малко от месец, но сушените кайсии също са вкусни и полезни.

Малини – Богати са на витамин С и А, калий, калций и магнезий. 100 гр малини съдържат 52 калории, а ни пазят от ракови заболявания. Толкова вкусни и ароматни малините могат да се приготвят на различни сладкиши, сладко, сиропи.

Ябълки – Една ябълка на ден държи лекарая надалеч. Богати са на пектин, витамини В1, В2, С, Е, Р, РР и минерали.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized