Последни Рецепти
Последни Статии

Антоциани

Добавено в Здравословно хранене, Кулинарен справочник, Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Антоциани
Или в какво се крие една от тайните на силата на малките горски плодове

Плодовете с най-мощно антиоксидантно действие съдържат клас от полифеноли (съединения в растенията), известни като антоциани – представляват най-голямата група водоразтворими цветни пигменти с цветови спектър червено-синьо-черно, като се минава и през виолетово.
Червено, виолетово и синьо оцветените дребни плодчета, плодове и произведените от тях сокове, както и червените вина, както и определени видове зеленчуци са богати на антоцианини. Те лесно и бързо се абсорбират в кръвта, където предизвикват физиологичен отговор на тялото спрямо свободните радикали.

къпини

Съдържание на антоцианини в мг/100 г тегло в свежо състояние
Къпини 115
Малини 10-60
Черни боровинки 83-420
Касис 130-400
Череши 2-450
Грозде 30-750
Арония 200-1000
Червени портокали 200
Червен лук 0-25
Червено зеле 25
Патладжан 750
Червено вино 24-35

боровинки

Антоцианите са допуснати на пазара като хранителна добавка (Е 163)

Антоцианите – защита от широк спектър заболявания

• Спират растежа на туморните клетки и индуцираната апоптоза (програмирана клетъчна смърт) в някои ракови клетъчни линии.
• Намаляват риска от някои сърдечносъдови заболявания.
• Повишават глюкозния толеранс и липидния профил.
• Подобряват функцията на очите.
• Ограничават клетъчните окислителни повреди на ДНК.
Редица изследвания са показали, че екстракти от плодове, богати на полифеноли, могат да се използват при различни заболявания.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории