Супер храни на есента : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Супер храни на есента

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Супер храни на есента
достъпни в магазина до нас и познати

С настъпването на есента, на мъгливите, дъждовни и хладни дни правим промяна не само в гардероба, но и в храненето си. Някои плодове като нектарини, праскови, диня, пъпеш, както и краставиците и доматите остават до следващото лято, а в менюто ни присъстват други свежи сезонни плодове и зеленчуци. В средата на октомври настъпва времето на карфиол, броколи и печени кестени, на ябълки, круши, дюли и на тиквата. И трябва да ги включваме в рецептите, които приготвяме
Ябълки – една ябълка на ден държи доктора на далече. Пълни с антиоксиданти и фибри, подходящи за междинно хранене. Ако сте сигурни в произхода и съхранениетона ябълките –там се съдържат най-много от полезните вещества, които правят ябълките супер храна.

esenna dieta

Броколи – богати са на бета-каротин, витамините С и Е, също и на желязо, фолиева киселина, калций и цинк. Порция от 200 г сварено броколи покрива дневните ни нужди от витамините А и С, както и от една десета от нуждите ни от витамин Е, който забавя стареенето на клетките и благоприятства за предпазване от ракови заболявания. Определяно е и като най-полезен зеленчук.

Брюкселско зеле – съдържа вещества полезни за зрението (витамин А), за здравината на капилярите и имунната система (витамин С), за изграждането и възстановяването на капилярите, ще си набавите витамин К, нужен за правилната работа на черния дроб и усвояването на калций от тялото. В брюкселското зеле се съдържат още желязо и витамин В9. … наричат брюкслеското зеле “антиоксидантна бомба”.

Круши – сочни, вкусни, ароматни крушите са дар. Освен това са и много полезни, образно казано, са здравословен коктейл от органични киселини и полезни микроелементи – желязо, мед, цинк. В 100 мг плодове има 120 мг ябълчена киселина, 70 мг лимонена киселина и до 3 мг оксалова киселина. В

Карфиол – Определен за най-полезен зеленчук. Достатъчно е само 50 г цветно зеле да включваме в нашето меню за да приемем дневната норма от витамин С. В карфиола се съдържат още витамини от група А, В, РР и микроелементи като калий, Доказано е, че карфиолът е полезен при профилакиката на ракови заболявания и се препоръчва на хора с висок холестерол. Най-голяма полза от вкусовите му качества ще извлечете, ако го приготвим на пара, запечен или на крем супа.

Тиква – богата на калий, витамин В и фибри. Можете да я приготвяте по най-разнообразни начини – на пара, на сладкиши, на тиквеник, палачинки или просто печена на фурна и поднесена с малко мед и орехи.
Тиквата вкусен и полезен есенен дар

Картофи– не трябва да забравяме за картофите през есента, защото те са и полезни, зависи как се проготвят. Особено ценни са картофите заради съдържанието на калий – необходим на организма за регулация на обмяна на веществата, нивото на течности, за кръвното налягане и за нервната система.

Ряпа – Полезна. Приготвяме е на салата най-често с моркови и червено цвекло през зимата. Когато ряпата се появи на пазара, аптекарите отиват да играят карти. Това е стара китайска поговорка. Богата е на витамини А, К и В9.

Нар – притежава полезни свойства – повишава нивото на хемоглобина в кръвта, подобрява защитните функции на организма, явява се мощен антиоксидант и притежава обезболяващи свойства. Перфектният антиоксидант за есента. Малките червени зрънца може да хапвате както за десерт, така и като добавка към салата та ви или на сос към печено месо.

Пащърнак – толкова полезен, а почти неизползван днес в нашата Бг кухня. Вкусът му напомня на моркова, но е по-сладък. Може да се използва за подправяне на ориз или картофи, а също и за крем супи. Освен по-добър вкус ястията ви ще получат и голяма доза калий и фибри.

Фурми – Имат характерен сладък вкус, но съдържат малко мазнини, и много калий и фибри. Как да им устоиш! А и са полезни за заздравяване на костите, зъбите и косата.

Червено цвекло – като бомба с витамини е, полезно и диетично (100 г съдържат само 44 калории), но и изключително вкусно, когато е пикантно приготвено. Благодарение на наличието на калиеви соли, сяра, фосфор и магнезий ускорява обмяната на веществата в организма.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории